Sunday, March 14, 2010

公司政治

在新公司上班让我看到很多想了很多。
人事复杂。尔虞我诈。
要在这样的环境保有自己的一片净土。
会是荒唐吗?
我很好奇都是在同一间公司上班,为什么不能维持良好的同事关系?
部门跟部门之间为何要有斗争?

向你和朋友们抱怨。
结果你们说。
是这样的啦。
习惯就好。

为什么是这样的呢?
那么理所当然,不觉得是社会的病态吗?

尽量不要扯进任何混乱中。
我追求和平。

5 comments:

  1. 是吗?
    问题不是在我的部门而是跟其他的部门耶。何来竞争?那些人都是无聊啦。
    我部门的同事都是好人。

    ReplyDelete
  2. i guess a lot of ppl r jz feel insecure. hopefully we wont become like them :)

    ReplyDelete
  3. ya lo...hopefully i wont become one of them...if i really do,rmb to scold me! haha...

    ReplyDelete
  4. Come on, every society/entity/political units has internal conflicts. Otherwise siapa nak jadi ketua? Without internal struggle how to find motivation to fight? Just look at Ong Tee Keat and Chua Soi Lek (now old bird ong ka ting also pops out....)

    ReplyDelete